Geert Schipaanboord beoogd lijsttrekker ChristenUnie-SGP Leiderdorp

Geert dag van democratievrijdag 30 juni 2017 16:34

De besturen van ChristenUnie Leiden e.o. en SGP Leiderdorp e.o. hebben Geert Schipaanboord voorgedragen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2018. De besturen zijn verheugd dat Geert bereid is om bij de verkiezingen de ChristenUnie-SGP kandidatenlijst in Leiderdorp aan te voeren.

Sinds 2014 vertegenwoordigt Geert Schipaanboord de ChristenUnie en SGP als gemeenteraadslid voor het CDA in de gemeente Leiderdorp. Daar is hij woordvoerder op de thema’s wonen, economie, ruimte en groen. In maart van dit jaar is besloten de samenwerking van ChristenUnie en SGP met het CDA niet voort te zetten, maar om met een gezamenlijke kandidatenlijst van ChristenUnie en SGP mee te doen aan de gemeenteraadsverkiezingen. Tijdens de Tweede Kamerverkiezingen van maart jongstleden stond Geert op plek 6 van de SGP-kandidatenlijst.

Dit najaar besluiten de ChristenUnie- en SGP leden over de totale kandidatenlijst . Maar tot die tijd zal Geert als beoogd lijsttrekker al beginnen met de eerste campagneactiviteiten.