Kandidaten ChristenUnie-SGP gaan samen voor Leiderdorp

Arie Janssen bij Ledenvergadering achterban - Foto Leander Tramper.jpegzaterdag 27 november 2021 13:30

Ook deze gemeenteraadsverkiezingen komt ChristenUnie-SGP Leiderdorp weer met een kandidatenlijst van twintig personen. De afdelingsbesturen van de ChristenUnie en de SGP hebben woensdagavond 24 november de kandidatenlijst definitief vastgesteld.

Een paar maanden geleden werd al bekend dat Arie Janssen de lijst gaat aanvoeren. Janssen is geen onbekende in de Leiderdorpse politiek, want sinds de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 is hij al burgerraadslid in Leiderdorp.

Op de tweede en derde plek staan de jonge nieuwkomers Maarten van Nieuw Amerongen (1996, SGP) en Ben Tax (1997, ChristenUnie). Van Nieuw Amerongen draait al langere tijd mee met de fractie en is sinds kort ook burgerraadslid. Ook Tax, een geboren en getogen Leiderdorper, is op de achtergrond al betrokken bij het raadswerk van de fractie.

De vierde plaats wordt gevuld door Marten Westeneng (ChristenUnie) die ook in 2018 op lijst stond. Geert Schipaanboord, het huidige raadslid, is deze verkiezingen de lijstduwer van ChristenUnie-SGP Leiderdorp; hij is terug te vinden op plek 20. Zijn vrouw (Jentine Schipaanboord-van Hattem, SGP) neemt de achtste plaats op de lijst voor haar rekening.

De fractie van ChristenUnie-SGP zit momenteel met één zetel in de Leiderdorpse gemeenteraad en deelt een wethouder met het CDA. Janssen: “Hoewel we maar een kleine fractie zijn, hebben we in de huidige raadsperiode zowel in de oppositie als in de coalitie een rol van betekenis mogen spelen. Daar zijn we dankbaar voor en we willen daarom ook in de komende raadsperiode ons samen inzetten voor Leiderdorp.”

Lijstrekker Arie Janssen heeft ook zin in de komende gemeenteraadsverkiezingen: “Ik kijk uit naar de campagne met deze enthousiaste kandidaten. Daarnaast hebben we hard gewerkt aan het verkiezingsprogramma. Dankzij de inzet van de commissie en de inbreng van de leden staat er een mooi inhoudelijk programma onder de slogan ‘Samen voor Leiderdorp’.” De Leiderdorps fractie zal het verkiezingsprogramma binnenkort presenteren.

Kandidatenlijst ChristenUnie-SGP Leiderdorp

Partij